راهنمای خرید کاتر پلاتر

راهنمای خرید کاتر پلاتر


راهنمای خرید دستگاه کاتر پلاتر ( دستگاه برش شبرنگ )

همانطور که میدانید ، دستگاه کاتر پلاتر یک دستگاه cnc  کوچک است که طرح های خطی ترسیمی  که در کامپیوتر طراحی شد را بر روی شبرنگ ، مقوا ، طلق و.. برش می زند.

این دستگاه ها در عرض ها ی گوناگونی تولید می شوند که رایج ترین مدل های آن عرض های 60 ، 100 و 120 سانتی متر است . همچنین دستگاه های فلت بد در دو نوع فلت بد ( میز تخت ) و ایستاده رولی تولید می گردند.

رایج ترین مدل آن مدل های ایستاده یا رومیزی رولی است .بدین شکل که رول شبرنگ در پشت دستگاه نصب مب شود و کاتر پلاتر همانند یک پرینتر رومیزی  رول را به زیر هد برش دستگاه می کشد و هد با حرکت به چپ و راست اقدام به برش شبرنگ می کند .

در مدل تخت بدین شکل است که جنس مورد نظر بر روی میز دستگاه قرار داده می شود و هد برش که تیغه برش در آن قرار درد با حرکت به 4 جهت ، عملیات برش را بر روی متریال مورد نظر انجام می دهد.

معیارهای ما در خرید کاتر پلاتر

عرض دستگاه:

عرض های 60 و 100 سانت رایج ترین و کاربردی ترین عرض های بازار است مگر اینکه با توجه به نوع نیاز شما به عرض بیشتر مثلا 120 نیاز داشته باشید.

قدرت تیغه دستگاه کاتر پلاتر :

یکی از مهمترین موارد در انتخاب کاتر پلاتر قدرت تیغه دستگاه است و آن را با مقدار فشار نیرویی که تیغه بر نقطه وارد می کند می سنجند.

هر چه این مقدار بیشترباشد شما توانایی برش مواد سختری همچون طلق و موقوا را خواهید داشت

رم و پردازشگر دستگاه کاتر پلاتر:

دو فاکتور مهم در انخاب دستگاه کاتر پلاتر است. هر چه مقدار رم دستگاه بیشتر و سرعت پردازشگر آن هم بالاتر باشد ، امکان هنگ دستگاه در هنگام کار کمتر  و توانایی  ارسال فایل های پی در پی به دستگاه بیشتر می شود.

در دستگاه هایی که رم کم یا سرعت پردازشگر پایینی دارند نباید فایل با حجم زیاد را برای اجرا به دستگاه فرستاد .

نوع موتور دستگاه کاتر پلاتر :

موتور های کاتر پلاتر یا از نوع سروو موتور هستند یا استپ موتور. مدل های سروو دارای صدا و مصرف برق کمتر در مقایسه با مدل های با موتور استپ موتور هستند.

سنسور دور برش طرح های چاپ شده:

فرض کنید توسط یک پلاتر یا دستگاه بنر ، عکس ویا طرح هایی  را روی استیکر چاپ نموده اید و حالا نیاز به برش دور تا دور آن طرح دارید ( مانند طرح هایی که بر روی ماشین ها می چسبانند ). قطعه آپشنالی که بر روی برخی دستگاه ها وجود دارد سنسور چشمی تشخیص دور حروف یا اشکال است که دستگاه به صورت اتوماتیک اقدام به برش دور اشکال یا حروف می کند.

پایه دستگاه :

دستگاه های کاتر پلاتر با آپشن پایه یا بدون آن به بازار عرضه می گردند . وجود پایه برای دستگاه الزامی ندارد ولی داشتن آن به جهت جایاگاه مناسب برای قرار دادن رول شبرنگ و یا سبد جلوی دستگاه برای جمع کردن کارهای خروجی یک مزیت محسوب می گردد.

بهترین دستگاه های کاتر پلاتر بازار :

بهترین برند های بازار در دست ژاپنی ها و آمریکایی ها است ولی تولیدات جدید چینی نیز به خاطر کاهش قیمت این دستگاه ها نیز توانسته اند در بازار برای خود جایگاهی ایجاد نمایند.

پیشنهاد خرید می تواند دستگاه های معروفی مانند رولند ، میماکی ، سوما باشد و از برند شاخصی چینی بازار برند روزز را نام برد.

تفاوت برند های چینی با برند هایی چون رولند یا سوما مقایسه مسافرت از تهران به مشهد با دو خودروی تویوتا و یک خودرو چینی است . هر دو شما رو به مقصد می رسانند ولی راحتی و اطمینان سفر با تویوتا قطعا بیشتر از آن خودروی چینی است.

ولی همه چیز به بودجه شما بستگی دارد و اگر می خواهید با بودجه کم کسب و کار خود را افزایش دهید ، دستگاه روزز جزو بهترین برند های چینی است که توسط شرکت رکورد 1 سال ضمانت می گردد و تعهد تامین قطعات و خدمات پس از فروش توسط شرکت رکورد تضمین می گردد.

اخطار : کپی برداری از مقالات و محتویات سایت تابش ممنوع می باشد


لیست قیمت انواع کاتر پلاتر ( کلیک نمایید)


جهت مشاهده مقالات مرتبط اینجا کلیک نمایید


دستگاه های مرتبط با این مقاله :

کاتر پلاتر Roses TRP-600

کاتر پلاتر Roses TRP-600

  عرض برش :   110 cm- دارای پردازنده 32 بیتی- دارای 2MB حافظه کش- ..

0 تومان

کاتر پلاتر Roses TRP-300

کاتر پلاتر Roses TRP-300

  عرض برش :   72 cm- دارای پردازنده 32 بیتی- دارای 2MB حافظه کش- س..

0 تومان

کاتر پلاتر Roses TRP-900

کاتر پلاتر Roses TRP-900

  عرض برش :   135 cm- دارای پردازنده 32 بیتی- دارای 2MB حافظه کش- ..

0 تومان

کاتر پلاتر Roland GS-24

کاتر پلاتر Roland GS-24

  عرض برش :   65 cm- دارای پردازنده 32 بیتی- دارای 2MB حافظه کش- س..

0 تومان

کاتر پلاتر سوما Summa

کاتر پلاتر سوما Summa

عرض برش :  در چهار مدل  74-120-135 و  160 سانتی متر دارای پردازنده..

0 تومان

Whatsapp Whatsapp Whatsapp Whatsapp