راهنمای خرید دستگاه برش لیزری

راهنمای خرید دستگاه برش لیزری


راهنمای  خرید:

  • دستگاه برش لیزری چوب ، ام دی اف و پلکسی گلاس 

همانطور که میدانید دستگاه های برش لیزری کاربرد وسیعی در صنعت دارند و امروزه به دلیل فراگیر شدن این دستگاه ها و کاهش قیمت آنها ، توانسته اند نقش پر رنگی در اقتصاد خانواده ها یا کسب و کارهای کوچک ایجاد نمایند.
بسیاری از ماکت ها ، تابلو ها ، صنایع دستی و دکوری و تزئینی که در بازار مشاهده می نمایید حاصل این دستگاه ها می باشد.
اما نکته اینجاست که برای شروع یک کسب و کار با دستگاه برش لیزری به چه دستگاهی نیاز داریم ؟

دستگاه لیزر طلا  سازی و حکاکی فلزات

برای حک و برش طلا بیشتر از دستگاه فایبر مارکینگ استفاده می شود. توان این دستگاه ها عموما 2۰ الی 50  وات می باشد. شما با این دستگاه قابلیت برش و حکاکی ورق های طلا را خواهید داشت . این دستگاه ها قابلیت حکاکی بر روی فلزات مدور حتی داخل انگشتر و النگو  را دارند.قیمت این دستگاه ها  تا حدودی گران است ولی تحولی بزرگ در کار طلا سازی می باشند.

با این دستگاه می توان بر روی انواع فلزات کار حکاکی را با سرعت بالا انجام داد و همچنین امکان برش انواع ورق های طلا ، استیل و .. را تا قطر 0.8 میلی متر به راحتی دارد.

پیشنهاد ما برای کارهای ظریف مانند طلا سازی و یا حکاکی و برش قطعات ریز ، دستگاه حکاکی و برش لیزری فایبر مارکینک است.

سطح میز کار این دستگاه کوچک و در حدود 30 در 40 سانتی متر است و محدوده برش کاری و حکاکی آن در حدود 30 در 30 سانتی متر است و برای برش و حکاکی بر روی ورق های بزرگ مناسب نیست.

برای ورق های بزرگتر و تا قطر 1 میلی متر می توان از دستگاه های برش لیزر co2  با توان تیوب 150 وات استفاده کرد که قابلیت نصب بر روی میز های 90 در 130 سانتی متر و  بزرگتر را داراست

دستگاه برش لیزری نمد و چرم و مقوا جهت ساخت لوازم تزئینی

یکی از کسب و کارهایی که می تواند بازار خوبی داشته باشد ساخت لوازم تزئینی با نمد و چرم میباشد.

برای این کار شما می توانید با حداقل هزینه یک دستگاه برش لیزری رومیزی در ابعاد 30 در 40 سانتی متر هم تهیه نمایید. این دستگاه برای کار های کم و خانگی مناسب است و به دلیل قدرت کم لیز آن نمی توان موادی به غیر از نمد و چرم مصنوعی و مواد مشابه ، نمی توان کار زیادی با آن انجام داد ولی برای حکاکی بر روی لوازم تبلیغاتی دستگاه مناسبی است.

اما پیشنهاد ما خرید دستگاه با میز کار حداقل 60 در 90 سانتی متر با تیوب 80 وات است و باز بهتر از آن دستگاه 90 در 130 وات با تیوب 100 وات است که قابلیت های برش و حکاکی زیادی داشته و تقریبا تمام نیاز شما را برای یک کار تولیدی خانگی یا کارگاهی جوابگو است.

دستگاه برش لیزری برای برش چوب و پلکسی گلاس

همانطور که گفته شد یکی از کاربرد های رایج دستگاه برش و حکاکی لیزری ، ساخت انواع ماکت های چوبی ، لوازم تزئنی و تابلو سازی است .

باز پیشنهاد ما خرید دستگاه  با میز 90 در 130 سانتی متر با تیوب 100 وات ، مدل RT-1390 است.

با این دستگاه می توانید ورق های ام دی ام را تا قطر 7 میلی متر و پلکسی گلاس را تا قطر 20 میلی متر برش دارد. این نکته قابل ذکر است که هیچ دستگاه برش لیزری برای برش چوب با قطر بیش از 7 میلی متر پیشنهاد نمی شود زیرا باعث سوختگی چوب یا کناره های برش می شود .

اگر قصد برش ورق های چوب با قطر بیش از 7 میلی متر دارید پیشنهاد ما خرید دستگاه سی انسی مخصوص برش چوب است.

نکات مهم در خرید دستگاه برش لیزر

مهمترین قطعات دستگاه برش لیزر شامل قطعات زیر می باشد:

  • تیوب لیزر
  • مادر برد
  • لنز و آینه ها
  • ریل و کابین
  • میز دستگاه
  • چیلر

تیوب لیزر

رایج ترین مارک تیوب لیزر در ایران که بازده خوبی داشته ، تیوب لیزر رسی Reci  می باشد. توان های رایج 40 ، 80 ، 100 و 130 وات است .

پیشنهاد ما خرید دستگاه با تیوب لیزر 100 وات برند  Reci است زیرا هم برای کار های برشکاری و هم حکاکی مناسب است .

این نکته را هم بدانید که هر چه قدرت لیزر افزایش یابد از دقت حکاکی آن کاسته می شود و بلعکس . به همین خاطر پیشنهاد ما تیوب 100 وات سری w4 است که تقریبا هم برای برش کاری و هم حکاکی مناسب است.

مادربرد

مادربرد های گوناگونی در بازار وجود دارند ولی پیشنهاد ما RDC-6332  یا RDC 6442  میباشد زیرا از نسل جدید مادر برد ها می باشند و از مانیتور رنگی گرافیکی برخوردارند و امکان نصب مستقیم فلش مموری و پورت  lane را دارد و همچنین قابلیت مشاهد کار قبل از عملیات برش و حکاکی را بر روی صفحه نمایش خود دارند و مهمترین مزیت آنها سیستم خطایابی خودکار آنها است که کار را با آنها بسیار راحت می کند.

لنز و آینه ها

در بازار انواع لنز و آینه با مارک های متفرقه وجود دارد اما پیشنهاد ما خرید آینه های سیلکونی و لنز هایی شفاف کریستالی مایل به نارنجی است . بهترین مارک های بازار لنز و آینه های آمریکایی یا تحت لیسانس آمریکا است . برند های چینی هم به دلیل قیمت مناسب در ایران پر طرفدار است  ولی زیاد نمی شود به مارک یا شرکت سازنده در این تقلب بازار اعتماد کرد زیرا به راحتی مارک و لیبل شرکت های معروف جهان را بر روی هر کالایی میچسبانند و به قیمت گذاف می فروشند.

پیشنهاد ما خرید دستگاه از شرکت های پر سابقه و خوش نام می باشد که اعتبار خود را به خاطر اندکی سود بیشتر با محصولات تقلبی از بین نمی برند

ریل و کابین:

بهترین ریل و کابین های موجود در بازار ساخت تایوان ، ژاپن و آمریکا است . پیشنهاد ما ریل های ساخت شرکت THK  ژاپن است. باز تقلب در این زمینه در بازار زیاد است و پیشنهاد ما خرید فقط از شرکت های خوش نام و یا نمایندگی های انحصاری آن دستگاه ها در ایران است

میز دستگاه:

میزهای دستگاه ها در اندازه های گوناگونی تولید می شوند که رایج ترین آنها 30*40 – 60*90 -90*130 – 130*180 – 250*320 است .

برای کارهای تولیدی کوچک و خانگی پیشنهاد ما دستگاه با میز 90 در 130 سانتی متر است ولی اگر با قطعات بزرگ چوب و پلکسی گلاس کار می کنید و نیاز به یک دستگاه برش و حکاکی تمام ورق هستید ، دستگاه با میز بزرگتر بر حسب نیاز خود خریداری نمایید.

این نکته را هم به یاد داشته باشد ، دستگاه های 90 *130 معمولا دریچه پشت دستگاه باز می شود و امکان قرار دادن قطعات با عرض 130 سانتی متر در طول دلخواه برر روی میز دستگاه  وجود دارد .

نکته دیگری که در رابطه با میز دستگاه باید گفته شود آن است که میز دستگاه ها در دو نوع ثابت و متحرک به بازار عرضه می شود.

میز های متحرک برقی قابلیت تغییر ارتفاع دارند و می توان قطعات با قطر زیاد نیز در آن قرار داد و همچنین امکان قرار دادن دستگاه روتاری ( امکان حکاکی بر روی اجسام مدور را فراهم می کند) بر روی آن را دارند ولی اگر قطر کار شما همیشه ثابت است ( مثلا نمد یا چرم ) نیازی به خرید دستگاه با میز متحرک برقی ندارید.

چیلر

چیلر یکی از قطعات مهم دستگاه می باشد که امکان خنک نمودن تیوب لیزر را بر عهده دارد. دمای تیوب لیزر همیشه باید کنترل شده و نه زیاد سرد و نه زیاد گرم و در حدود 25 درجه سانتی گراد ثابت باشد.

اگر چیلر کار خود را به درستس انجام ندهد قطعا باعث خرابی تیوب لیز ر می گردد و این یعنی ضرر چندین میلیونی برای شما.

چیلر های موجود در بازار متنوع و باز به دلیل سو استفاده سود جویان مدل های تقلبی آنها هم بسیار زیاد است.

پیشنهاد ما خرید چیلر S&A  مدل 5000 است .

شرکت تابش با بیش از 15 سال سابقه و با فروش بیش از 300 دستگاه لیزردر سرتاسر ایران ، سعی نموده نامی نیکو از خود در صنعت لیزر ایران برجا نهد و هیچ گاه اعبار و اعتماد مشتریان خود را قربانی اندکی سود بیشتر ننموده است.

این شرکت با دارا بودن چندین تیم تخصصی فنی خدمات پس از فروش تعهد می نماید کلیه خدمات پس از فروش مشتریان خود را طی حداکثر 72 ساعت در کل کشور به انجام برساند.

تضمین گفتار  و عمل ما رضایت به نسبت بالای مشتریان ما در کل کشور می باشد.

شرکت تابش لیزر می تواند جهت اطمینان شما خریداران محترم ، نزدیکترین دستگاه های مشغول به کار در شهر شما را به شما معرفی نماید تا خود از کیفیت و خدمات دستگاه های لیزر  TABESH اطمینان حاصل فرمایید.

اخطار : کپی برداری از مقالات و محتویات سایت تابش ممنوع می باشد


جهت مشاهده مقالات مرتبط اینجا کلیک نمایید


دستگاه های مرتبط با این مقاله :

دستگاه برش لیزری فلزات- فایبر 2513

دستگاه برش لیزری فلزات- فایبر 2513

ابعاد میز دستگاه برش و حکاکی فایبر: 130 در 250 سانتی متر توان تیوب لیزر:  W300-500W-1000W ( آپ..

0 تومان

دستگاه حکاکی لیزری فایبر ( فلز و غیرفلزات-برش طلا)

دستگاه حکاکی لیزری فایبر ( فلز و غیرفلزات-برش طلا)

قابلیت حکاکی و برش بر روی غیر فلز و فلزات منجمله طلا تا قطر 0.8 میلی متر ابعاد میز دستگاه..

150,000,000 تومان

دستگاه برش لیزری کوچک خانگی  3040

دستگاه برش لیزری کوچک خانگی 3040

سایز میز کار دستگاه برش لیزری 30*40 سانتیمتر -TABESH توان تیوپ لیزر 40  وات Reci ..

30,000,000 تومان

دستگاه برش لیزری 1390-TABESH

دستگاه برش لیزری 1390-TABESH

اندازه میز کار دستگاه برش لیزر:  90 در 130 سانتیمتر  توان تیوپ لیزر 100 -130 وات Rec..

195,000,000 تومان

دستگاه برش لیزری 1318-TABESH

دستگاه برش لیزری 1318-TABESH

سایز میز کار : 180*130 سانتیمتر -TABESH-تابش دستگاه لیزر روباز مدل 1318 – قابلیت ب..

0 تومان

Whatsapp Whatsapp Whatsapp Whatsapp